کد مطلب:303716 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:127

دادخواهی فاطمه در محشر
شیخ مفید علیه الرحمة در مجالس از حضرت امام صادق علیه السلام نقل می كند كه آن حضرت فرمود: اِذا كاَنَ یَوم الِقیامة جَمَعَ اللّهُ الاَولّین وَ اْلاخِریَن فی صَعید واحدٍ فَیَنادی مُنادٍ غُضُّوا اَبْصارَكُمَ وَ نَكّسِوُا رُؤوسَكُمْ حَتّی تجوز فاطمة بِنْتِ محمّد الصِراطً.

وقتی قیامت بر پا شود خداوند تعالی خلق اولین و آخرین را در یك زمین جمع می كند سپس منادی ندا می كند (ای اهل محشر) چشمهای خود را فرو بپوشید و سرهای خود را بریز افكنیدتا فاطمه دختر رسول خدا (ص) از صراط عبور نماید پس مردم چشم ها را می بندند و فاطمه زهرا علیهاسلام وارد محشر شده در حالی كه بر شتری ازشترهای بهشت سوار است و هفتاد هزار فرشته او را ملازمت و همراهی می كنند.

آن سیده زنان عالمیان به فرموده حضرت امام صادق علیه السلام در ایستگاهی از ایستگاههای شریف قیامت فرود می آید. فَتَأخُذُ قَمیصَ الْحُسیَنْ بِن عَلی بِیَدها مُضَمّخَاً بِدَمِهِ فتقول: یارَب هذا قَمیصُ وَلَدی وَقَدْ عَلِمْتَ ما صُنِع بِهِ.

پس آن بانوی با عظمت پیراهن حسینش را در حالی كه آغشته به خونش می باشد به دست گرفته و عرض می كند: خداوندا این پیراهن فرزندم حسین است و تو می دانی كه دشمنان او با او چه كرده و به سرش چه آورده اند.

در این موقع ندا از جانب خداوند قهار می رسد: یا فاطِمةُ لَكِ عِنْدی اَلّرِضا.

ای فاطمه امروز از برای تست كه از من بخواهی هرچه موجب رضای تست من اجابت می كنم چندان كه تو راضی شوی پس آن دختر بهترین پیامبران عرض می كند

خدایا مرا یاری كن در مكافات قاتل فرزندم

پس خداوند فرمان می دهد تا گروهی از آتش دوزخ بیرون می آیند و قاتلین اباعبدالله الحسین علیه السلام را بر می چینند چونان كه مرغ دانه را بر چیند.

و آن پلیدان را با خود به جهنم می برند و به انواع عذابهای دردناك دوزخ گرفتار می سازند آنگاه حضرت زهرا علیهاسلام سوار شده و به سوی بهشت حركت می كند و با او فرشتگان همراهی می كنند و ذریه های او در معیت او و از پیش روی او و دوستان و شیعیان او از راست و چپ او به همراه آن سیده عالمیان وارد بهشت می شوند [1] .

اللهم ارزقنا شفاعتها یارب العالمین. خداوندا شفاعت آن بانوی بزرگ اسلام را نصیب ما بگردان، و ما را در آن روز از فیض لطفشان بی بهره نگردان.

بحق محمد وآله الطاهرین


[1] ناسخ ج 257/1.